dimecres, 6 de juny del 2012

USUARIS HABITUALS. Olga Padilla


Des de quan vens a la biblioteca i com la vas conèixer? Fas ús d'altres biblioteques?

Vinc a la biblioteca de Viladecans des de fa uns quatre anys, quan vaig venir a viure a la ciutat. La vaig conèixer pel meu marit, que feia temps que venia.

Quins serveis utilitzes habitualment?

Habitualment utilitzo el servei de préstec de llibres i de CD (música).

Què és el que més t'agrada de la biblioteca o què destacaries com a més interessant.

M'agraden diferents coses: la llum natural que té i la ubicació, les últimes novetats literàries que té, les recomanacions que fa sobre novel·les, llibres de consulta, etc.

Tens algun suggeriment de millora?

Proposaria un Club de lectura juvenil i infantil per tal de fomentar una mica més la lectura entre ells. Pels joves amb llibres atractius i pels nens amb llibres de diferents il·lustradors que han fet versions de contes tradicionals. 

També, en moltes ocasions , hi ha massa soroll, així que la meva proposta seria crear un espai de lectura en silenci.

Quin tipus de documents agafes en préstec? Pots recomanar-nos alguns títols?

Els llibres que agafo, generalment, són novel·les, alguns cd i, de tant en tant, algún llibre de consulta.

Les meves recomanacions són:

  • Novel·la sud-americana: La casa de los espíritus i El cuaderno de Maya d'Isabel Allende; Cien años de soledad i El amor en los tiempos del cólera de García Márquez; La tía Julia y el escribidor i Los cachorros de Vargas Llosa; Rayuela de Júlio Cortázar
  • Novel·la espanyola: El corazón helado i Inés y la alegría de Almudena Grandes; El tiempo entre costuras de María Dueñas; La sombra del viento i Marina de Carlos Ruiz Zafón i El capitán Alatriste de Pérez Reverte; Corazón tan blanco i Los enamoramientos de Javier Marías; La ciudad de los prodigios i Riña de gatos d'Eduardo Mendoza.
  •  Novel·la japonesa: 1Q84 i After dark de Haruki Murakami i Renacimiento de Kenzaburo Oé.