divendres, 21 de febrer del 2014

III Premi Internacional Àlbum il·lustrat

Manuel Marsol, ha estat el guanyador del III Premi Internacional d'Àlbum il·lustrat organitzat per l'Editorial Edelvives.
El projecte presentat Ahab y la ballena blanca, és una reinterpretació de la novel·la Moby Dick de Herman Melville, on hi veurem un enginyós joc d'equívocs i pistes entre el text i la il·lustració amb molts tocs d'humor. També està reflectit el món de les obsessions que ens pot conduir cap a la ceguesa i la perdició.


L'Autor, ens explica: 
                      "Cuando leí las bases... pensé ràpidamente en Moby Dick. Queria hacer algo que me apeteciese dibujar y que hablase de lo que me fascinaba o me daba miedo cuando era pequeño. Moby Dick lo tenia casi todo: los dinosaurios (la ballena o Leviatán, que no deja de ser un animal prehistòrico), los piratas, los viajes marítimos y los naufragios, los misterios de las profundidades... el MAR".
Respecte al Premi cometa:
                           "Me hace mucha ilusión porque sale de un sentimiento y unas emociones muy personales que han sido compartidas por gente que no me conocia. ...Me gusta imaginarme a los niños que leerán el àlbum con sus padres diciendo: ¿Pero si está ahí, si Moby Dick es ese trozo de hielo gigante! Y ojalà, por un ratito, puedan sentir (o recordar en caso de los adultos) aquel misterio y emoción de la infancia que yo esperimentaba cuando buceaba con mi hermana.

Manuel Marsol, va néixer a Madrid l'any 1984, és llicenciat en Publicitat i en RR.PP. i Comunicació Audiovisual. Va treballar com a creatiu de publicitat durant un temps fins que va decidir deixar-ho per dedicar-se a allò que més li satisfeia que era DIBUXAR!!

Voleu conèixer més de la seva obra? doncs clika