divendres, 7 de març del 2014

USUARIS HABITUALS: Sonia Martín

Com vas conèixer la biblioteca i des de quan vens? Fas ús d'altres biblioteques?

Des de farà aproximadament cinc anys. Abans vivia a Castelldefels, i de fet és en aquesta ciutat on em vaig fer el carnet potser cap a l'any 1999.

Quins serveis de la biblioteca utilitzes habitualment?

El de préstec principalment, però també he fet ús de la informàtica i el servei de premsa diària, i procuro assistir als cursos, conferències i presentacions que organitzeu.
En els meus dies d'estudiant també el vaig fer servir per preparar els meus temes. He de dir que he conegut en les seves instal·lacions uns quants ciutadans que en el seu dia passaven moltes hores com a opositors estudiant a les seves taules i que ara ón feliços professionals. De manera que ànim als que ara us hi trobeu en aquesta situació.

Què és el que és t'agrada de la biblioteca o què destacaries com a més interessant?

El bon servei que faciliteu. La disponibilitat permanent a les peticions dels usuaris, facilitant-nos si cal la recerca d'exemplars a altres biblioteques de la xarxa.

Tens algun suggeriment de millora?

Que els lectors tinguem oportunitat de participar de forma més activa en les decisions: en els catàlegs de novetats de llibres a adquirir, en l'organització de cursos, possibilitat d'organitzar actes culturals, etc. per fer un veritable aprofitament de les instal·lacions municipals de tots ciutadans.

També m'agradaria que es tinguès en compte a l'hora d'adquirir llibres que hi ha autors catalans i castellans molt bons i que és impossible trobar una sola obra a la nostra biblioteca. S'ha de fer més ressó de la important producció pròpia abans de fomentar l'adquisició de simples títols d'autors de moda de novel·la estrangera de baixa qualitat, perquè són producció en sèrie. Llegir un, llegits tots.

Per exemple, jo sóc amant de la novel·la negra i actualment hi ha una corrent de grans autors nacionals dels que no s'està donant coneixement enfront de la novel·la escandinava.

Quin tipus de documents agafes en préstec? Pots recomanar-nos algún títol en concret?


Sobre tot llibres de novel·la, però confesso que m’agraden tots els gèneres, i sobre tot conèixer les últimes novetats editorials, les noves adquisicions, que és publica i que és llegeix. Acostumo a consultar tot tipus d’obres, encara que confesso que algunes, si considero que no tenen prou qualitat, nomès les consulto i les retorno sense llegir.

Jo sóc amant de la novel·la negra i de la novel·la històrica i no esmentaré títols, perquè per exemple, les grans col·leccions de novel·la negra actual en català no hi són a la biblioteca i les trobo a faltar, encara que és cert que tenim un gran nombre d’exemplars d’aquest gènere a la biblioteca.

Cert que estem en una època difícil pel que fa a la inversió pública, atenent a la crisi econòmica, però invertir en cultura pels ciutadans és invertir en futur. Afortunadament crec que a Viladecans ho tenim clar.